ثبت نام اینترنتی در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران
در این مرحله ضروری ست متقاضی پس از آمادهسازی مدارک مذکور، همچنین اخذ تایید صلاحیت مسئول ایمنی از سامانه تایید صلاحیت مسئول ایمنی و حفاظت فنی (ایساپ)، به سامانه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران (تصویر زیر) مراجعه و ثبتنام نماید.
سپس اطلاعات سامانه را تکمیل کرده و کلیه مدارک ذکرشده را در آن بارگذاری نماید (پیشنهاد میگردد برای استفاده مطلوبتر از مرورگر گوگل کروم استفاده گردد).
در پایان متقاضی میبایست از طریق سامانه و در قسمت تکمیل ثبتنام، پرونده الکترونیکی تشکیلشده را به کانون ایمنی ، بهداشت حرفه ای و محیط زیست استان آذربایجانشرقی ارسال نماید.
نکات مهم
- گام اول تشکیل پرونده احراز هویت تمامی اعضای هیات مدیره و شرکت در سامانه جامع روابط کار میباشد. که برای اینکار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و یا با دفتر انجمن به شماره ۰۴۱۹۱۰۰۹۵۹۶ در تماس باشید
- نام کاربری و گذرواژه انتخابشده در این مرحله تنها امکان پیگیری و انجام اصلاحات در پرونده الکترونیکی و یا تکمیل آن برای متقاضی است، لذا درحفظ آن کوشا باشید.
- در تکمیل اطلاعات و بارگذاری تصاویر مستندات، نهایت دقت و صداقت رعایت گردد. بدیهی است مسئولیت عواقب هرگونه اطلاعات خلاف واقع و یا مدارک مخدوش یا مجعول پس از بارگذاری بر عهده متقاضی خواهد بود.
- در انتخاب کانون ایمنی و بهداشت استان دقت نمایید.
- ۴۸ ساعت بعد از تکمیل مدارک در سامانه و ارسال به کارتابل انجمن ایمنی و بهداشت حرفه ای استان با در دست داشتن کل مدارک جهت تشکیل پرونده فیزیکی به انجمن مراجعه نمایید.
- تمامی مراحل تمدید و صدور اولیه یکسان بوده ولی در زمان تمدید بایستی از طریق سامانه درخواست تغییرات ثبت نمایید چنانچه در طول دوره قبلی شرکت شما فاقد حادثه و اعمال خطر آفرین باشد با درخواست تمدید موافقت شده و سامانه جهت ویرایش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
پس از تکمیل ثبتنام اینترنتی، متقاضی میبایست در ساعت و زمان تعیینشده با همراه داشتن مدارک لازم (ذکرشده در بالا)، به دفتر کانون مراجعه کند.
مدارک لازم برای ثبتنام در سامانه
۱- اطلاعات و اسکن گواهی صلاحیت پیمانکاری (حقیقی یا حقوقی) قابل اخذ از مراجع ذیصلاح
گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟
گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، برای شرکتهای پیمانکاری ،شرکتهای مشاور و شرکتهای فعال درزمینه نرم افزار صادر می شود. گواهینامه صلاحیت پیمانکاری برمبنای گرید و رتبه اخذ شده، نشاندهنده توان فنی و اجرایی یک شرکت است.
۲- اطلاعات و اسکن گواهینامه آموزش ایمنی کارگران (برای تمامی کارگران بر اساس آخرین لیست بیمه)
برای ثبت نام در دوره ها می توانید به دفتر انجمن HSE استان در تماس باشید)
۳- اطلاعات و اسکن گواهینامه آموزش ایمنی کارفرمایان که توسط یکی از اعضا هیئتمدیره اخذ شده است. در صورت نداشتن این گواهینامه ثبتنام در دوره مربوطه الزامی است.
۴- اطلاعات و اسکن گواهی صلاحیت مسئول ایمنی و حفاظت فنی اخذ شده از واحد بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان. در صورت داشتن پیمان ارائه این گواهینامه الزامی است و برای اخذ آن کارفرما میبایست طبق آئیننامه بهکارگیری مسئولین ایمنی و حفاظت فنی، فرد واجد شرایط را به اداره کل کار استان مربوطه جهت فرایند اخذ گواهی صلاحیت مسئول ایمنی و حفاظت فنی معرفی نماید.
۵- نشانی پستی دفتر مرکزی پیمانکار به همراه کد پستی معتبر
(متقاضیان در ثبت آدرس دفتر مرکزی باید دقت داشته باشند که در قسمت مشخصات دفتر مرکزی منظور از استان همان استان محل ثبت شرکتها میباشد و شرکتهایی که دارای شعبه میباشند صرفاً میبایست از طریق دفتر مرکزی (محل استان ثبت شرکت) اقدام نمایند.)
۶- شناسنامه مدیرعامل (به همراه فایل اسکن شده تمام صفحات)
۷- کارت ملی مدیرعامل (به همراه فایل اسکن شده از پشت و روی آن)
۸- آگهی تأسیس شرکت (به همراه فایل اسکن شده)
۹- صفحه اول و دوم اساسنامه شرکت (به همراه فایل اسکن شده)
۱۰- آگهی آخرین تغییرات مربوط به آدرس، اعضا هیئت مدیره و تغییر نام شرکت (به همراه فایل اسکن شده)
۱۱- لیست تجهیزات حفاظت ایمنی
۱۲- آخرین لیستهای بیمه کارگاه (به همراه فایل اسکن شده)
۱۳- سند مالکیت یا اجارهنامه دفتر مرکزی دارای اعتبار با کد رهگیری (به همراه فایل اسکن شده)
۱۴- فیشهای پرداختی پرفراژ شده بانکی یا رسید الکترونیکی بانکی و یا رسید دستگاه pos به میزان مبلغ تعیینشده، جهت تشکیل پرونده (به همراه فایل اسکن شده)
۱۵- نشانی کامل محل پیمانهای در حال اجرا (برای اخذ گواهینامه داشتن پیمان در حال اجرا الزامی است)
موارد ذکرشده الزاماً باید در سامانه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بارگذاری گردد. بدیهی است در صورت عدم بارگذاری هر یک از مدارک، روند ثبتنام تکمیل نمیگردد.
راهنمای تصویری ثبت نام اینترنتی
بازرسی محل پیمان و صدور گواهینامه (مراحل مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجانشرقی)
پس از بررسی مدارک توسط کانون، پرونده شرکت از طریق سامانه به واحد بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال می گردد که مشمول دو حالت ذیل می شود:
الف) پیمانکاری که دارای پیمانهای در دست اجرا در استانها و شهرستانهای مختلف است
در این حالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران (اداره بازرسی کار )پرونده را به بازرس کارهای شهرستان قید شده در سامانه (محل پیمانهای پیمانکاران در شهرستان اعلام شده) ارجاع خواهد داد. سپس با اعلام به بازرس کار شهرستان و نیز هماهنگی با پیمانکار، طبق ضوابط تعیین شده، از محل پیمان بازرسی میشود. بازرس کار شهرستان مربوطه گزارش بازرسی را از طریق سامانه ثبت و به کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی پیمانکاران استان تهران ارسال می نماید و پرونده در نوبت رسیدگی در کمیته مزبور قرار خواهد گرفت. پس از رسیدگی در کمیته تشخیص استانی و در صورت موافقت، گواهینامه ایمنی پیمانکاری با اعتبار دو ساله برای پیمانکار صادر خواهد گردید.
ب) پیمانکاری که فاقد پیمان است
در این حالت پرونده به بازرس کار ارجاع گردیده و پیمانکار می بایست مدارک ذیل را مبنی بر عدم پیمان تهیه و در اختیار بازرس کار قرار دهد:
– تعهدنامه محضری مبنی بر عدم دارا بودن پیمان در دست اجرا
– اسناد مناقصه ای که قصد شرکت نمودن در مناقصه را دارد
بازرس کار پس از دریافت و بررسی مدارک می تواند پیشنهاد صدور معرفی نامه را بدهد. در این صورت پرونده از طریق سامانه به کمیته تشخیص صلاحیت استان تهران ارجاع گردیده و پس از بررسی و به تشخیص کمیته مذکور، معرفینامه ای صرفا خطاب به دستگاه مناقصهگذار با اعتبار دوماهه برای متقاضی از طریق سامانه صادر گردیده و به تائید اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران می رسد.
نکات مهم
۱- در صورت عدم دارا بودن پیمان کارفرما مکلف است دوره آموزشی مربوط به کارفرمایان را طی نموده باشد تا امکان صدور معرفی نامه وجود داشته باشد.
۲- در صورتیکه پیمانکار دارای معرفی نامه باشد و در مناقصات برنده گردد موظف است پس از انعقاد قرارداد و تجهیز کارگاه به به واحد بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مراجعه و تقاضای بازرسی از محل نماید تا پس از مراحل ادارای و بررسی های لازم، گواهینامه دو ساله یاد شده صادر گردد.
۳- در صورت عدم تایید کمیته تشخیص استان، متقاضیان می توانند ظرف مدت ۱۵ روز کاری از تاریخ اعلام رای نسبت به رای صادره اعتراض نمایند تا با مشخص شدن مشکل و رفع نقص آن،مجددا پرونده در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
۴- متقاضی در صورت شرکت در مناقصات مختلف می تواند به بازرس کار مربوطه مراجعه و مجددا تقاضای معرفی نامه نماید و در صورت نیاز بازرس کار می تواند فرایند مربوطه مذکور را اجرا نماید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.